Longread ‘The Thrill of Sound’

Geplaatst door

Ligt de toekomst van de media in branded content? Hopelijk niet volledig, maar het zou ook zonde zijn om de mogelijkheden ervan bij voorbaat links te laten liggen. De samenwerking tussen Numrush, Philips en ondergetekende is mij in ieder geval goed bevallen. Ik schreef een longread over de geschiedenis van de muziekbeleving, The Thrill of Sound, en kon daarbij vrijelijk putten uit het archief van Philips, gebruikmaken van de kennis en herinneringen van Philips-medewerkers en ik mocht bekende muziekliefhebbers als Kees de Koning, Michiel Veenstra en dj Isis interviewen. En ja, de naam Philips valt meer dan eens, maar niemand heeft met een rode pen onwelgevallige woorden weggestreept. Bovendien is er heel veel over de rol van Philips in de muziekgeschiedenis te vertellen (Het cassettebandje! De cd! Zelfkalibrerende boxen!).

Ik probeer het kort te houden. Niet mijn sterkte kant, maar gelukkig zijn er longreads. Veel plezier met lezen, luisteren en bekijken.

christian_bale

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *